ja5.jpg

Hi!

Witaj w świecie Charliego! Make yourself at home and smell the roses!

*RECENZJA* - Bottega Veneta, Illusione

*RECENZJA* - Bottega Veneta, Illusione

Włoska willa, skąpana w słońcu, stojąca z dala od pośpiechu codziennego życia. Delikatna bryza ogrzewa powietrze, woda faluje zachęcająco w pobliskim basenie. Z oddali słychać łagodne brzęczenie cykad. W tej scenerii wyostrza się każdy zmysł i ogarnia upajające poczucie spokoju.

Na chwilę czas zamiera; zaciera się granica między jawą a snem.

 

Gdy przeczytałem ten ustęp z materiałów prasowych nowego zapachowego duetu marki Bottega VenetaIllusione – przed oczami momentalnie wyświetliły mi się sceny z dwóch bardzo dobrych filmów. Oba obrazy łączy lato, włoska willa, kamienny basen i ta chwila zawieszenia między snem a jawą, kiedy wszystko może się zdarzyć, kiedy na więcej można sobie pozwolić, wiedząc, że przecież lato wcześniej czy później i tak dobiegnie końca. Pierwszy z nich to obraz Bernardo Bertolluciego z 1996 „Ukryte pragnienia” z letnio rozmarzoną i odkrywającą świat przyjemności rolą Liv Tyler, drugi, nowszy, to film Luci Guadagnino „Tamte noce, tamte dni” z brawurowymi rolami Timothée Chalameta i Armie Hammera. Bogactwo zielonego ogrodu, żar ludzkich emocji i palące słońce równoważone są w obu filmach przez chłód kamiennych posadzek, taflę wody w basenie i wieczorny oddech na tarasie.

Kadr z filmu “Ukryte pragnienia” Bernardo Bertolucciego  zdj. www.moviebreak.de

Kadr z filmu “Ukryte pragnienia” Bernardo Bertolucciego

zdj. www.moviebreak.de

Kadr z filmu “Tamte dni, tamte noce” w reżyserii Luci Guadagnino  zdj. www.imgur.com

Kadr z filmu “Tamte dni, tamte noce” w reżyserii Luci Guadagnino

zdj. www.imgur.com

Dlaczego wspominam o tych filmach? Bo lubię postrzegać zapachy obrazowo. O wiele bardziej od rozbierania ich na elementy pierwsze, kręci mnie zakotwiczanie ich w pewnych momentach, sceneriach, wspomnieniach. Używając Illusione będę już zawsze wracał do tych filmowych scen. Wszystko się tu zgadza – lato, Włochy, basen, on i ona. On i on. Ona i ona..

o.80140.jpg
W filmie reklamowym Illusione wystąpili Włoszka - Vittoria Ceretti i kanadyjski model Simon Nessmann

W filmie reklamowym Illusione wystąpili Włoszka - Vittoria Ceretti i kanadyjski model Simon Nessmann

Illusione to nowa, letnia wizja przepełnionej włoskością marki Bottega Veneta. Troje mistrzów perfumiarstwa, natchnionych dziedzictwem, krajobrazem i wyjątkowymi surowcami tego kraju wykorzystało najwyższej jakości składniki, aby stworzyć dwa bezpretensjonalne, wakacyjne zapachy: Illusione dla Niej i Illusione dla Niego. Duet orzeźwiających, ale wyrafinowanych zapachów skonstruowano wokół olfaktorycznego napięcia między świeżością, a zmysłowością, stworzonego poprzez skontrastowanie promiennych nut owocowych i ciepłych nut drzewnych w bazach kompozycji. Woda perfumowana Illusione dla kobet to drzewno-kwiatowy zapach skomponowany przez Annick Menardo i Amandine Clerc-Marie. Energetyzujące nuty głowy: bergamotka i czarna porzeczka są aromatyczną iskrą, która przypomina lekkość i przejrzystość wody. Kobiece kwiaty pomarańczy i roślinno-owocowa figa w kwiatowym sercu wyczarowują apetyczny ton. Nuta głębi oddana jest przez drzewo oliwne i bób tonka.  Woda toaletowa Illusione dla mężczyn z kolei to drzewno-cytrusowa kompozycja stworzona przez Antoine’a Maisondieu. Nuty głowy wybrzmiewają esencjami cytryny i gorzkiej pomarańczy, które przywodzą na myśl musujące włoskie cytrusy. Drzewny balsam jodłowy oraz białe drewno cedru oferują żywicznie męską woń, po której wyłania się duet wibrującego wetiweru i zmysłowego bobu tonka.

67847993_707284569728948_5197443936112607232_n.jpg

Skąpana w odcieniach rudego pomarańczu woda perfumowana „dla niej” to dla mnie kwintesencja letniego deseru. Letniego i lekkiego, nieobciążonego cukrem i pozbawionego kremowej tłustości. To hojnie rzucone słodko-kwaśne porzeczki i dojrzałe soczyste figi poprzetykane zielonymi listkami i posypane chmurką cynamonu. Smacznie i odświeżająco. Można jeść bez obawy o linię. Męska – barwiona na żółto – woda toaletowa to w moim mniemaniu wspaniały dodający energii i gaszący pragnienie drink skręcony z przedniej jakości cytryn i gorzkich pomarańczy, do którego barman wrzucił zieloną gałązkę. Rześki, powściągliwy w swoim chłodzie zapach z czystego początku przechodzi w rejestry pięknie drzewne z bardzo dobrym jasnym cedrowcem i niezbyt ciężką wetywerią. Ten zapach chce się pić, gdy z nieba leje się żar. Para Illusione zawiera wiele z moich ulubionych nut – porzeczka, figa, cytryny, wetyweria – nic więc dziwnego, że oba zapachy zdecydowanie przypadły mi do gustu i chętnie je wpiszę na stałe do mojego letniego menu. Tak, oba, bo z powodzeniem noszę również wersję ‘damską’, co polecam wszystkim co odważniejszym i rozkochanym w klimatach owocowych facetom. I vice-versa, jeśli w któryś z kolejnych upalnych letnich dni poczujecie panie chęć na coś wytrawno-drzewnego i musującego sięgajcie bez mrugnięcia okiem po cytrynowy flakon z brązowym korkiem. Nowa para Illusione to idealne zapachy gender bender! Poza tym, latem można więcej..

Na koniec słów kilka o flakonach. Opakowane w impresjonistyczne pudełka ich ciężkie, masywne szkło, zabarwione jest na wesoło i niejednoznacznie – w odcieniach miedzianego różu dla niej i słomkowo-zielonej żółci dla niego. W dnie każdego z nich okrągłe, organiczne wgłębienie, które – gdy flakon stoi – przypomina kształt kropli wody (jesteśmy wszak cały czas nad basenem). Ale to co mnie najbardziej ujęło w nowych zapachach Illusione to ich okrągłe i ‘dziurawe’ korki o eleganckiej fakturze inspirowanej bakelitem. To takie pomysłowe, że chronią spray jednocześnie go eksponując. Bardzo oryginalny zabieg!

67709394_384931485709195_9097530740622491648_n.jpg


Bottega Veneta, kojarzona zwykle z zapachami klasycznymi, a czasem wręcz wyniośle eleganckimi, w kompozycjach Illusione upuszcza nieco powietrza pozwalając sobie na letnia beztroskę. Obie kompozycje są względnie proste, w miarę linearne i zdecydowanie lekkie. Zapach nie zawsze musi być wielce ambitny, by zachwycić. Latem i tak tyle może się zdarzyć. Zwłaszcza nad basenem.

Film reklamowy Illusione w reżyserii Fabiena Barona:


 

 

 

 

*SZYBKA TRÓJKA* - Pudry do mycia twarzy

*SZYBKA TRÓJKA* - Pudry do mycia twarzy

*RECENZJA* - Diptyque, Essences Insensées 2019

*RECENZJA* - Diptyque, Essences Insensées 2019