ja5.jpg

Hi!

Witaj w świecie Charliego! Make yourself at home and smell the roses!

*TYDZIEŃ Z JEDNĄ MARKĄ* - Acqua di Parma

*TYDZIEŃ Z JEDNĄ MARKĄ* - Acqua di Parma

Kontynuując cykl Tygodni z Ulubionymi Markami, spędziłem na przełomie sierpnia i września siedem pięknych dni z zapachami i kosmetykami włoskiej marki Acqua di Parma. Tak więc, podczas gdy przy ostatnim markowym tygodniu dominowały kolory flagi francuskiej (bohaterką była wtedy marka Etat Libre d’Orange), tak teraz oczy nasycałem piękną słoneczną żółcią – firmowym kolorem włoskiego Maison.

Jego innym flagowym emblematem są okrągłe, żółte pudełka z herbem Księżnej Parmy Marii Luizy zwane hat boxes. Tę markę rozpozna każdy entuzjasta perfum, a wody kolońskiej zwłaszcza. To właśnie ona – Colonia – sprawiła, że z małego laboratorium w Parmie marka stała się światowym gigantem propagującym włoski lifestyle. Historia Acqua di Parma sięga 1916 roku, kiedy to w niewielkim laboratorium rzemieślniczym, mistrzowie perfumeryjni wykorzystali naturalne składniki dając życie wyjątkowo świeżej i eleganckiej wodzie, całkowicie innej od zbyt mocnych i bogatych zapachów tamtego okresu. Za jej sukcesem stoją najbardziej ekskluzywne włoskie domy mody. Ich krawcy używali Colonii jako „zwieńczenia elegancji męskich garniturów” spryskując materiał, przed dostarczeniem ich do najbardziej wymagających klientów. Colonia była uwielbiana w latach 30 i 50 kiedy to stała się ulubionym zapachem gwiazd Hollywood. Do jej noszenia przyznawali się Cary Grant, Gregory Peck, Audrey Hepburn i Ava Gardner. W 1993 marka została reaktywowana przez trzech włoskich przedsiębiorców (Ferrari, Tod’s , La Perla), a w 1998 roku swoje podwoje otworzył kultowy mediolański butik Acqua di Parma przy Via del Gesù. Dziś marka jest częścią gigantycznego koncernu dóbr luksusowych LVMH, a na półkach obok nadal produkowanej Colonii znajdziemy jej siostrzane kompozycje: Colonia Essenza, Colonia Intensa, Colonia Club i moją ulubioąa współcześnie ożywiona nutami ozonicznymi Colonia Pura. Ta ostatnia i klasyczna Colonia były moimi wyborami w Tygodniu z Jedną Marką.

Acqua di Parma – najczęściej postrzegana jako marka dla mężczyzn – stanowi dziś tak naprawdę lifestylowe imperium dla każdego. W jej ofercie obok klasycznych wód kolońskich znajdziemy na przykład uwielbianą letnią linię Blue Mediterraneo. Jej kolorem jest cudowny odcień koloru niebieskiego przywołujący na myśl bezkres nieba nad Morzem Śródziemnomorskim. Zapachy wchodzące w skład tej linii składają hołd aromatycznym składnikom i włoskim regionom, z których pochodzą. Mamy więc pomarańczę z Capri (Arancia di Capri), Figę z Amalfi (Fico di Amalfi), cyprys z Toskanii (Cipresso di Toscana) czy mirt z wyspy Panarea (Mirto di Panarea). A gdzie rosną najlepsze bergamotki? Oczywiście w Kalabrii. Zapach Bergamotto di Calabria z linii Blue Mediterraneo w limitowanej edycji La Spugnatura był jednym z moich wyborów w trakcie Tygodnia z Acqua di Parma. W innym dniu nosiłem Mirto di Panarea, również w limitowanym flakonie, tym razem będącym wynikiem współpracy z włoską marką modową forte_forte.

Marka tworzy też perfumy skierowane do pań. Linia damska nosi nazwę Le Nobili i skupia się na kwiatach – róży (Rosa Nobile), magnolii (Magnolia Nobile) i chyba najbardziej uwielbianej - piwonii (Peonia Nobile). Tym trzem kompozycjom towarzyszą poręczne tubki perfumowanych kremów do rąk.

Bardzo popularną kolekcją Acqua di Parma jest unisexowa, zainaugurowana w 2019 roku rodzina Signatures of the Sun. W jej skład wchodzą dwa rodzaje flakonów – przeźroczyste z czarnym etykietami i zupełnie czarne. Te pierwsze za tematy biorą sobie świetliste kwiaty i soczyste owoce (Lily of the Valley, Osmanthus, Yuzu), drugie zaś eksplorują obszary cięższe, słodsze, przyprawowo-drzewne (Vaniglia, Oud, Leather, Quercia). Wśród nich znajdziemy zapachy, które dawniej należały do Ingredient Collection z charakterystycznymi ciemnobrązowymi flakonami. W tematycznym tygodniu nosiłem z tej linii cytrusowo-mimozowe Yuzu i przepysznie podany mech dębowy w kompozycji Quercia.

Acqua di Parma to także bogactwo zapachów do wnętrz. W różnych formułach – świec, tradycyjnych dyfuzorów z ratanowymi patyczkami, nowoczesnych smart dyfuzorów stworzonych w kolaboracji z wnętrzarską marką Paltrona Frau, a nawet dyfuzorów do wnętrza samochodu. Miałem okazję palić ogromna świecę ‘cube’ o zapachu klasycznej wody kolońskiej i używać dyfuzora o świątecznym zapachu Notte di Stelle. Są niebywale trwałe i wydajne. Najlepiej sprawdzają się w dużych wnętrzach. Aktualnie kolekcję świec i dyfuzorów podzielono na linie: Italian Moments, Blu Mediterraneo – można więc ulubionym letnim zapachem również perfumować wnętrze – oraz nowość Signature of the Sun Home Collection.

Bardzo ważną częścią oferty Acqua di Parma jest dla mnie kolekcja Barbiere. Ta prestiżowa linia kosmetyków dla mężczyzn zainspirowana jest tradycyjną sztuką golenia. Jest wyrafinowana, nowoczesna i nieomylnie włoska. Odpowiada też chyba na wszystkie urodowe potrzeby współczesnego mężczyzny - pielęgnację cery, golenie i dbanie o zarost oraz włosy. W szerokiej, utrzymanej w odcieniach firmowej żółci i czerni linii znajdziemy scrub i żel do mycia twarzy, krem i żel do golenia, balsam po goleniu, kremy do twarzy, maskę oczyszczającą, krem pod oczy z masażerem, olejek do golenia, serum do brody, kilka typów szamponów i kosmetyki do stylizacji włosów. Są tu też eleganckie akcesoria do golenia oraz kosmetyczki z miniaturami. Prawie wszystkie kosmetyki w linii Barbiere pachną klasyczną wodą Colonia, co niewątpliwie przyczynia się do ogromnej przyjemności ich stosowania. W Mediolanie na współczesnych dandysów czeka wspomniany już firmowy butik marki przy via Gesù ze specjalnym atelier, w którym doświadczyć można tradycyjnego rytuału golenia, groomingu brody i zabiegów pielęgnacyjnych na twarz. Oczywiście przy zastosowaniu kosmetyków z linii Collezione Barbiere. Aby oddać się takiej przyjemności nie trzeba jednak od razu rezerwować biletu do Włoch. W warszawskim salonie Sephora w centrum handlowym Westfield Arkadia stworzono również stanowisko barberskie wyposażone w żółte kosmetyki Barbiere. Nie raz już z niego korzystałem! Raz nawet dostałem się pod brzytwę mistrza barberskiego, który przyjechał do Warszawy prosto z Rzymu. Wizyta u barbera Acqua di Parma w salonie Sephora to świetny pomysł na męskie, luksusowe rozpieszczenie lub na stylowy prezent w formie vouchera na zabieg.

Marka oferuje jeszcze jeden smaczek. Bardzo luksusowy. Note di Colonia to butikowa linia wód kolońskich tego włoskiego Maison. Każdą z nich – a ponumerowano je rzymskimi cyframi od I do V – inspiruje włoska aria operowa. Flakony tej kolekcji o pojemności 150ml są imponujące, a za wzorzec biorą sobie pierwszy flakon Acqua di Parma Colonia z początków XX w. Ogromne pudełko obite aksamitem w środku wyłożone jest satyną i zawiera elegancką książeczkę prezentującą całą linię. Po uniesieniu pokrywy naszym oczom ukazuje się herb Aqua di Parma i absolutnie piękny korek wieńczący majestatyczny flakon. Prawdziwie luksusowa prezentacja, a w środku kompozycje osnute wokół klasycznej wody kolońskiej marki, ale uwypuklające różne jej aspekty. Z tej prestiżowej linii wybrałem na zakończenie tematycznego tygodnia najnowszą wodę o numerze V z nutami cytrusów, imbiru, różowego pieprzu, jałowca i nut drzewnych.

Jako niereformowalny fan wody kolońskiej nie mogę pozostać obojętnym wobec klasycznego piękna jakie oferuje marka Acqua di Parma. We wspaniały sposób łączy ona tradycję – nie znajdziemy tu raczej szokujących, kontrowersyjnych zapachów – z nowoczesnością, szlachetnym rzemiosłem i kwintesencją włoskości. Acqua di Parma określa tę ostatnią terminem ‘Arte de Vivere’ (Sztuka Życia) i pojmuje ją jako swoistą misję:

‘Propagujemy włoską Sztukę Życia wypełnioną

słonecznymi doświadczeniami i wyrafinowanymi rytuałami.’

 

Zapachy i kosmetyki Acqua di Parma dostepne są w Polsce w sieciach Sephora, Douglas oraz w perfumeriach Lulua

*RECENZJA* - Dior J'adore Parfum d'Eau

*RECENZJA* - Dior J'adore Parfum d'Eau

*ULUBIEŃCY MIESIĄCA* - Best of August

*ULUBIEŃCY MIESIĄCA* - Best of August